Mezoterapia – Zastrzyk młodości

JB Clinic Zielona Góra / Medycyna estetyczna  / Mezoterapia – Zastrzyk młodości

Mezoterapia – Zastrzyk młodości

Piękne, atrakcyjne ciało, to marzenie niejednych z nas. Dotyczy to zarówno kobiet jak i mężczyzn. Dlatego też coraz więcej uwagi poświęcamy pielęgnacji i dbałości o to, aby jak najdłużej wyglądać młodo. Stosujemy w tym celu różne diety, ćwiczymy, korzystamy z różnego rodzaju kosmetyków. Ale czasem to nie wystarczy…

Co to jest mezoterapia i na czym polega?

Po raz pierwszy metoda mezoterapii w medycynie estetycznej została wykorzystana przez M. Pistora w latach siedemdziesiątych. Wcześniej była przede wszystkim stosowana jako jeden z bardziej skutecznych sposobów walki z: chorobami skóry, dolegliwościami od strony układu oddechowego i bólami o charakterze migrenowym. Wykorzystywano ją również przy zabiegach rehabilitacyjnych, powstawaniu cellulitu i wypadaniu włosów.

Mezoterapia polega na bardzo precyzyjnym wstrzykiwaniu niewielkich dawek odpowiednich substancji leczniczych lub mieszanek (tzw. koktajli składających się z 3-4 składników) bezpośrednio w miejsca zmienione chorobowo lub z defektem kosmetycznym. Pozwala na uzyskiwanie szybkich i doskonałych efektów poprzez zastosowanie bardzo niskich stężeń i dawek podawanych substancji – podawane są one bowiem dokładnie w odpowiednie miejsca, gdzie mają oddziaływać (twarz, szyja, dekolt, skóra owłosiona głowy, pośladki, uda i brzuch).

Jak działa mezoterapia?

• umożliwia wprowadzenie różnych substancji, które nie byłyby w stanie przeniknąć jako składnik kosmetyku przez skórę ze względu na istnienie tzw. bariery naskórkowej
  • umożliwia wprowadzenie substancji aktywnych do skóry w ilościach nieosiągalnych za pomocą kosmetyków czy zabiegów kosmetycznych
  • pobudza procesy regeneracyjne w skórze poprzez powstanie mikroskopijnych ranek po nakłuciu igłą. Stymulują one fibroblasty do produkcji elastyny i kolagenu, co odmładza skórę i hamuje procesy starzenia się

Jak przebiega zabieg mezoterapii?

Zabieg mezoterapii jest wykonywany przez lekarza za pomocą odpowiednio dobranej wielkości igły oraz strzykawki. Preparaty muszą być wcześniej właściwe wybrane przez lekarza w zależności od potrzeb pacjenta i rodzaju zabiegu. Do zastrzyków stosowane są strzykawki z bardzo cieniutką igłą 0,5-1,5cm. Nakłucia igłą są mało bolesne. Dla zapewnienia komfortu pacjentów często stosuje się kremy znieczulające. Po zabiegu lekarz wykonuje masaż, który równomiernie rozprowadza w skórę wstrzyknięte składniki. Substancje te działają nawet miesiąc po zakończeniu zabiegów.

Po zabiegu na skórze pozostają niewielkie ślady w postaci punkcików. Ślady te zostają, w zależności od rodzaju preparatu, od 6 do 72 godzin.

Jakimi preparatami wykonywana jest mezoterapia?

Preparaty do zabiegów mezoterapii zawierają w swoim składzie przede wszystkim kwas hialuronowy, a także indywidualnie dobrane składniki takie jak witaminy A, C, E, czy substancje czynne pochodzące np. z alg i zielonej herbaty. Kwas hialuronowy, główny składnik koktajli mezoterapeutycznych, jest związkiem naturalnie występującym w naszej skórze. Działa jak gąbka, która wiąże w skórze wodę. Wraz z upływem czasu, ilość kwasu hialuronowego w skórze zmniejsza się, przez co skóra traci swoją jędrność, staje się bardziej przesuszona i pojawiają się zmarszczki. Dlatego ważne jest dostarczanie skórze kwasu hialuronowego, który zapewni odpowiednie nawilżenie skóry.

Dodatkowo, dostarczane do skóry przy pomocy mezoterapii witaminy wykazują 100% swojej przewidzianej aktywności. Dzięki temu, że witaminy są bezpośrednio podawane do skóry, nie utleniają się, a ich wystarczająca ilość stymuluje produkcję kolagenu oraz hamuje reakcje wolnorodnikowe.

Jakie niedogodności mogą wystąpić w trakcie zabiegu mezoterapii?

• ból podczas wstrzyknięć – można go wyeliminować poprzez wcześniejsze zastosowanie środka znieczulającego
  • rumień, obrzęk – występuje bezpośrednio po zabiegu, jest to reakcja skóry na nakłuwanie
  • bardzo rzadkie odczyny alergiczne objawiające się obrzękiem i rumieniem, ustępujące po kilku minutach lub godzinach
  • siniaki, krwiaki – ryzyko zmian wzrasta w przypadku stosowania bezpośrednio przed zabiegiem leków wpływających na proces krzepnięcia krwi

Dla kogo przeznaczona jest mezoterapia?

Zabieg mezoterapii jest przeznaczony zarówno dla osób, które zauważają pierwsze objawy starzenia się skóry, jak i dla osób, u których procesy starzenia są już bardziej zaawansowane. Mezoterapia to zabieg dla tych, którzy chcą w sposób sprawdzony i niezbyt inwazyjny poprawić nawilżenie skóry, jej jędrność oraz pozbyć się drobnych zmarszczek. Zabiegi mezoterapii mogą być wykonywane miejscowo np. tylko na okolicę oczu lub kompleksowo na całą twarz, szyję, dekolt lub dłonie.

Wskazania do mezoterapii

• profilaktyka przeciwzmarszczkowa
  • regeneracja i rewitalizacja skóry
  • zwiotczenie skóry
  • cellulit (brzuch, pośladki, uda)
  • rozstępy
  • zapobieganie wypadaniu włosów

Jak należy przygotować się do zabiegu mezoterapii

Pacjent po wykluczeniu wszystkich przeciwwskazań:

• nie powinien przyjmować przez okres 2 tygodni leków obniżających krzepliwość krwi
  • w przypadku pacjentów z dużą podatnością do zasinień, zaleca się przez okres ok. 1-2 tygodni przed planowanym zabiegiem, stosowanie na obszar zabiegu maści z witaminą K
  • u pacjentów z niskim progiem bólu istnieje możliwość zastosowania znieczulenia. Na ok. 30-40 min. przed zabiegiem nakłada się krem znieczulający. Można zastosować również inne formy miejscowego znieczulenia, temat ten należy przedyskutować z lekarzem w trakcie konsultacji.

Jaka jest zalecana częstotliwość zabiegów?

Liczba zabiegów oraz ich intensywność uzależniona jest od stanu skóry oraz oczekiwań pacjenta. Pełne i długotrwałe efekty zapewnia wykonanie mezoterapii w serii kilku zabiegów. Na początku należy poddać się jednemu zabiegowi co kilka dni przez krótki okres czasu, później zaleca się jeden zabieg na miesiąc dla podtrzymania efektu.

Czy mezoterapia jest bezpieczna?

Mezoterapia to zabieg nieinwazyjny, sprawdzony i bezpieczny dla pacjenta. Należy jednak pamiętać, że nie każdy może z niego skorzystać. Istnieją wyraźne przeciwwskazania do mezoterapii, których nie wolno zignorować. W przeciwnym wypadku można narazić się na nieprzewidziane skutki.

Nie należy poddawać się zabiegowi mezoterapii w przypadku:

• ciąży
  • alergii
  • niewyrównanej cukrzycy
  • stanów zapalnych skóry
  • opryszczki
  • skóry źle tolerującej iniekcje (skóra bardzo płytko unaczyniona lub z podatnością do powstawania bliznowców)
  • terapii lekami obniżającymi krzepliwość krwi
  • choroby nowotworowej

Zasadność wykonania zabiegu oraz ryzyko z nim związane należy zawsze szczegółowo uzgodnić z lekarzem.

Jakie są zalety mezoterapii?

• bezpieczna, naturalna, niechirurgiczna metoda
  • metoda znana i stosowana na świecie od wielu lat
  • roztwory leków, które są podawane powodują zablokowanie komórkowych sygnałów przyswajania tłuszczu, przyspieszają krążenie i spalanie energii
  • natychmiastowe rezultaty – wzrost elastyczności, jędrności i rozświetlenie skóry