Radiologia cyfrowa

Radiowizjografia cyfrowa, czyli cyfrowy rentgen o zminimalizowanej dawce promieniowania jest nieodzownym elementem diagnostycznym w stomatologii zarówno na etapie planowania, jak i w trakcie leczenia.

Zdjęcia wykonywane są w celu:

• diagnostycznym – ustalenie przyczyn dolegliwość u naszych pacjentów
  • kontrolnym – weryfikacja efektów przeprowadzonego zabiegu
  • śród-zabiegowym –  wykonanie zdjęcia w trakcie leczenia np. kanałowego
  • przed leczeniem protetycznym, chirurgicznym, implantologicznym

Do dyspozycji mamy zdjęcia zębowe, skrzydłowo-zgryzowe oraz pantomograficzne.

Zdjęcie zębowe – najprostsze i najczęściej stosowane do precyzyjnej diagnostyki pojedynczych zębów.

Zdjęcie skrzydłowo-zgryzowe – uwidacznia tylko korony zębów, jednocześnie górnych i dolnych. Stosowane głównie do oceny ognisk próchnicy w przestrzeniach międzyzębowych

Zdjęcia pantomograficzne – obraz pantomograficzny pozwala na jednoczesne uwidocznienie całego uzębieni, kości szczęki oraz struktur sąsiednich na jednym zdjęciu. Na jego podstawie możemy przeprowadzić konsultację medyczną i przedstawić plan leczenia już na pierwszej wizycie

W naszej Klinice do diagnostyki wykorzystywana jest nowoczesna aparatura, dająca gwarancję i bezpieczeństwo. Dawki promieniowania są minimalne, ustalane indywidualnie dla każdego Pacjenta.

Przed wykonaniem zdjęcia należy poinformować lekarza o ewentualnej ciąży.

RVG – zdjęcie zębowe 20 zł
Panoramiczne zdjęcie cyfrowe 60 zł