Leczenie próchnicy Zielona Góra

JB Clinic Zielona Góra / Stomatologia  / Leczenie próchnicy Zielona Góra
leczenie próchnicy Zielona Góra

Leczenie próchnicy Zielona Góra

Próchnica to problem, który dotyka osoby w każdym wieku. Jest też jednym z najczęstszych powodów wizyty u dentysty. Nie ma się co dziwić… Badania wskazują, że jedynie połowa Polaków myje zęby dwa razy dziennie: rano i wieczorem. To czego wiele osób nie wie to fakt, że próchnica to choroba, która przenosi się między zębami. A więc co zrobić, aby ją skutecznie zwalczyć?

Przyczyny choroby

Zanim przejdziemy do metod zwalczania próchnicy warto wyjaśnić skąd się bierze i jak zapobiegać jej powstawaniu. Na powstawanie próchnicy ma wpływ wiele czynników. Należą do nich między innymi:

– obecność bakterii próchnicowych w jamie ustnej
– gromadzenie się cukrów na płytce nazębnej, które są pożywieniem dla bakterii
– kwas wytworzony przez bakterie, który niszczy uzębienie i jest przyczyną przykrego zapachu
– obecność paciorkowców w jamie ustnej

Aż 95% dorosłych Polaków ma problemy z próchnicą. Średnio ta grupa ma próchnicę aż na 13 zębach,. Nie jest to dziwne mając na uwadze zakaźny charakter choroby. Długotrwałe unikanie leczenia prowadzi do pogłębienia się schorzenia. Bardzo często do tego stopnia, że zęby należy usunąć, a w ich miejsce wstawić protezę. Istnieje jednak kilka sposobów aby tego uniknąć

Przede wszystkim: profilaktyka

Aby uniknąć problemów z próchnicą najlepszym sposobem jest zwalczenie jej w zarodku. Jedynym sprawdzonym sposobem na ochronę jamy ustnej jest ciągłe dbanie o jej higienę. Składają się na to takie czynności jak:

– systematyczne wizyty u stomatologa. Z wizytami u dentysty ma problem wiele osób (zwłaszcza dzieci, które są najbardziej narażone na próchnicę). Przyjmuje się, że wizyty kontrolne powinny odbywać się minimum raz na pół roku.

– Czyszczenie jamy ustnej. Najlepiej robić to po każdym posiłku. Zęby należy szczotkować minimum 3 razy dziennie. Do tej czynności zobligowane są nie tylko osoby, które mają już stałe zęby. O uzębienie muszą dbać również osoby najmłodsze z zębami mlecznymi. To od higieny w okresie zębów mlecznych zależy, czy próchnicą zarażą się zęby stałe od mlecznych.

– używanie nici dentystycznej. Szczoteczka do zębów nie eliminuje wszystkich przyczyn pojawiania się próchnicy. Atakiem próchnicy najbardziej zagrożone są przestrzenie między zębami – zwłaszcza przy użyciu wyłącznie szczoteczki.. Tam właśnie zbiera się najwięcej pokarmu i bakterii. Dlatego tak ważne jest używanie nici, która dokładnie usunie wszystkie pozostałości po posiłku.

– płyn do płukania jamy ustnej. Nie tylko zwalcza nieprzyjemny zapach, ale również pozwala na ochronę zębów i szkliwa. Płyn ten ma działanie antybakteryjne i dociera niemalże w każde miejsce w jamie istnej. Czyści również język, dziąsła i podniebienie

Jeżeli zauważymy ubytki – początek próchnicy – należy od razu wybrać się do stomatologa. Czekanie na ostatnią chwilę nigdy nie cofnie zarażenia próchnicą. Jedynie doprowadzi do pogorszenia się stanu naszego uzębienia.

Objawy próchnicy

Czyli po czym poznać, że próchnica nas dotyczy? Do objawów należą między innymi:

– wrażliwość na skrajne temperatury
– nadwrażliwość na słodki i kwaśny smak
– tkliwość przy szczotkowaniu
– ubytki w zębach
– przykry zapach
– ból
– przebarwienia

Jeżeli widzisz u siebie któryś z tych objawów – jak najszybciej podejmij leczenie u stomatologa.

Leczenie próchnicy

Lekceważenie złego stanu uzębienia nigdy nie jest dobrą decyzją. Z próchnicą najlepiej zgłosić się do stomatologa jak najszybciej. Pozwoli to na szybkie przeprowadzenie leczenia w jak najkrótszych odstępach czasu między zabiegami. W JB Clinic potrafimy skutecznie walczyć z próchnicą! Zabiegi są trwałe, bezbolesne i sprawnie wykonane. Stan naszego uzębienia wpływa na ogólne samopoczucie i zdrowie całego organizmu. Nawet niewidoczna jeszcze choroba może negatywnie wpływać na to jak się czujemy i funkcjonujemy. Z tego powodu zachęcamy do umówienia się na wizytę kontrolną, dzięki której unikniecie rozwijania się próchnicy. Leczenie schorzenia jest jeszcze pilniejsze, dlatego jeśli widzisz objawy próchnicy u siebie – umów wizytę w JB Clinic.