Razem dla pięknego wyglądu

JB Clinic Zielona Góra / Medycyna estetyczna  / Razem dla pięknego wyglądu

Razem dla pięknego wyglądu

Synergia zabiegów. Holistyczne podejście do pacjenta. Określenia coraz częściej słyszane w mediach, coraz częściej na ustach lekarzy, zwłaszcza zajmujących się medycyną estetyczną. O co w nich chodzi? Na czym polegają i od czego to zależy? A przede wszystkim jak rozpoznać takie działanie? Czy to jest ważne?

Kiedy 2+2=5 ?

Taki efekt uzyskujemy w psychologii i nazywa się synergicznością działań. Oznacza, że wspólne działania dają większe i lepsze efekty, niż suma efektów działań indywidualnych – reasumując: w ilości siła. Podobnie jest w medycynie. Właściwe połącznie zabiegów może dać lepszy efekt, niż zastosowanie tych metod oddzielnie. Chodzi zarówno o lepszy rezultat estetyczny, ale również o krótszy czas terapii czy niższe koszty. Nie da się osiągnąć optymalnego efektu estetycznego stosując tylko jeden zabieg. Proces starzenia przebiega na wielu płaszczyznach i w odpowiedzi na nie należy dobierać terapię. Przykładem takiej synergii w medycynie estetycznej jest kombinacja dwóch zabiegów z użyciem kwasów: polimlekowego i hialuronowego. Duże ubytki objętości objawiające się w postaci zapadniętej twarzy można skorygować podając kwas polimlekowy – Sculptra, a żeby skóra odzyskała napięcie i elastyczność podaje się kwas hialuronowy – Restylane Skinboosters. To połączenie zagwarantuje ‘efekt’ odmłodzenia nawet o kilka lat, zdecydowanie lepszy, niż po każdym z preparatów osobno.

Holos znaczy całość

Medycyna holistyczna zakłada, że umysł i ciało to jedność, całościowo podchodzi do człowieka. Nie zadowala się symptomami choroby, tylko szuka odpowiedzi na pytanie o przyczyny takiego stanu. Leczy człowieka a nie chorobę, skupiając się na naturalnych jej sposobach. Zapewnienie ogólnego dobrostanu psychofizycznego rodzi potrzebę stosowania zabiegów medycyny estetycznej, które poprawiają jakość i komfort życia pacjenta. Po rozmowie mającej na celu ustalenie głównych już istniejących i prognozowanych na przyszłość problemów pacjenta, powstaje plan opieki diagnostyczno-terapeutycznej. Ten etap związany jest z wizytami u różnych specjalistów, wykonywaniem badań, mających na celu potwierdzenie lub wykluczenie pierwotnych podejrzeń. Leczony jest nie tylko wygląd pacjenta, likwidowane mankamenty estetyczne, lecz również ich przyczyny. Niedoskonałości urody czy oznaki starzenia często negatywnie wpływają na samopoczucie i samoocenę. Medycyna holistyczna pozwala osiągnąć wewnętrzną równowagę i optymistyczny nastrój.

Synergia? Tak! Holistyczne podejście? Tak! Oba te pojęcia powinny się pojawić przy wyborze gabinetu i lekarza medycyny estetycznej. Synergia zapewni nam skuteczne metody, a holistyczne podejście całościową skuteczność.

Serdecznie zapraszamy do JB Clinic Stomatologia | Medycyna Estetyczna | Kosmetologia w Zielonej Górze