Intralipoterapia preparatem Aqualyx

Aqualyx jest najnowszą propozycją dla pacjentów chcących pozbyć się lokalnej tkanki tłuszczowej. Preparat został uznany za najbezpieczniejszy spośród podawanych techniką iniekcyjną.

Co to jest Aqualyx?

Aqualyx to roztwór detergentów typu deoksycholanu sodu, który rozpuszcza tłuszcz i niszczy błonę komórek tłuszczowych. Najlepsze efekty osiągane są u pacjentów z odpowiednią wagą lub lekką nadwagą z miejscowym nagromadzeniem tłuszczu. Aqualyx nie jest preparatem odchudzającym.

Aqualyx możemy zastosować w następujących obszarach:

• ramiona,
  • fałdy na plecach poniżej żeber,
  • brzuch,
  • biodra,
  • “bryczesy”,
  • okolica pośladkowa,
  • wewnętrzna strona ud,
  • wewnętrzna strona kolan,
  • podwójny podbródek/ modelowanie konturów żuchwy,
  • ginekomastia męska,
  • tłuszczaki.

• ostre choroby nerek i wątroby,
  • cukrzyca,
  • choroby tarczycy,
  • choroby krwi związane z nadmiernym krwawieniem,
  • stałe stosowanie leków rozrzedzających krew,
  • ciąża,
  • karmienie piersią.

Zabieg Aqualyx

Zabieg polega na podaniu preparatu Aqualyx bezpośrednio do tkanki tłuszczowej przez iniekcje (zazwyczaj są to 2 iniekcje) przy zastosowaniu specjalnie do tego celu opracowanych igieł, dzięki którym ryzyko powstania siniaków jest zminimalizowane, a ból związany z zabiegiem wydatnie zmniejszony. Zabieg jest praktycznie bezbolesny (do roztworu Aqualyxu dodawane sjest znieczulenie) i trwa około 30 minut.

Po zabiegu

Po zabiegu pacjent od razu może powrócić do swoich zajęć. Przez kolejne kilka dni widoczne może być zaczerwienienie i lekki obrzęk. Można też odczuwać lekkie pieczenie lub swędzenie oraz tkliwość miejsca poddanego zabiegowi. Są to pożądane efekty uboczne świadczące o skuteczności i działaniu podanego preparatu. Jest to normalna reakcja organizmu, która ustępuje samoistnie. Tak, jak w przypadku każdego zabiegu iniekcyjnego, w miejscu wkłucia może pojawić się krwiak, który wchłonie w ciągu kolejnych kilku dni.