Leczenie bruksizmu

Na czym polega zabieg?

Botoks jest substancją w stu procentach bezpieczną dla zdrowia. Zabieg wykonywany w JB Clinic jest przez lekarza medycyny estetycznej. Przed jego wykonaniem specjalista przeprowadza konsultację lekarską wykluczającą przeciwwskazania związane z zabiegiem oraz dopasuje indywidualną dawkę substancji. Leczenie bruksizmu przy użyciu tej metody polega na wstrzykiwaniu za pomocą mikroigły preparatu zawierającego toksynę botulinową bezpośrednio pod skórę.
Zabieg jest prawie bezbolesny i nie wymaga zastosowania znieczulenia.

Efekty terapii z zastosowaniem jadu kiełbasianego:

W zależności od celu i miejsca zabiegu wskazanego przez pacjenta występują następujące efekty:

• rozluźnienie skurczy mięśni twarzy, tożsame z usuwaniem zmarszczek;
  • wygładzenie rysów twarzy oraz jej wymodelowanie;
  • ograniczenie nadmiernej pracy gruczołów potowych, likwidujące problem zwiększonej potliwości;
  • wyregulowanie napięcia mięśni twarzy, związane z zabiegami: korekty nosa, uniesienia brwi, terapii leczenia uporczywych migren, złagodzenia bruksizmu.

Jak przygotować się do zabiegu ?

Na około 10 dni przed zabiegiem należy zaprzestać przyjmowania leków przeciwzapalnych, suplementów witaminowych, antybiotyków i ziół typu dziurawiec, w celu uniknięcia efektów niepożądanych. O wszystkich przyjmowanych lekach należy powiadomić lekarza medycyny estetycznej podczas konsultacji lekarskiej. Na dobę przed oraz po zabiegu pacjent powinien unikać alkoholu oraz palenia papierosów.

Trochę wiedzy

Toksyna botulinowa, zwana inaczej jadem kiełbasianym, produkowana jest przez bakterie Clostridium botulinum.

Preparaty toksyny botulinowej używane w medycynie są produkowane laboratoryjnie z wyizolowanych szczepów bakterii, oczyszczane i pakowane próżniowo w ściśle odmierzonych dawkach. Botulina jest bezpiecznie i skutecznie stosowana w wielu dziedzinach medycyny.

Mechanizm działania toksyny botulinowej polega na zahamowaniu wydzielania neurotransmitera zakończeń nerwowych, czyli acetylocholiny w obrębie połączeń nerwowo-mięśniowych, czego rezultatem jest rozkurcz i rozluźnienie mięśnia, a więc jego relaksacja.

Toksyna botulinowa zaczyna działać już po 2 -3 dniach od momentu wstrzyknięcia. Natomiast pełny efekt terapeutyczny jest widoczny dopiero po 10-14 dniach. Efekt utrzymuje się średnio 3-6 miesięcy. Zależy to od indywidualnych cech organizmu.

Przeciwwskazania

• zaburzenia przewodnictwa nerwowo-mięśniowego (miastenia gravis, zespół Lamberta Eatona)
  • nadwrażliwość na składniki preparatu (albuminy ludzkie)
  • stosowanie następujących leków lub okres do 1 tygodnia od ich odstawienia
  • aminoglikozydy (streptomycyna, gentamycyna, amikacyna, kanamycyna itp.)
  • aminochinolony (chlorochina, hydroksychlorochina)
  • D-penicylamina (Cuprenil)
  • cyklosporyna
  • tubokuraryna, pankuronium, galamina