Likwidacja zmarszczek mimicznych – Botoks

Na czym polega zabieg usuwania zmarszczek mimicznych?

Botoks jest w stu procentach bezpiecznym dla zdrowia zabiegiem wykonywanym przez lekarza medycyny estetycznej. Przed jego wykonaniem specjalista przeprowadza konsultację lekarską wykluczającą przeciwwskazania związane z zabiegiem oraz dopasuje indywidualną dawkę substancji. Usuwanie zmarszczek przy użyciu tej metody polega na wstrzykiwaniu za pomocą mikroigły preparatu zawierającego toksynę botulinową do mięśni znajdujących się bezpośrednio pod skórą. W ten sposób toksyna wygładza niedoskonałości powstałe na skutek kurczenia się mięśni twarzy.
Zabieg jest prawie bezbolesny i nie wymaga zastosowania znieczulenia. Terapia toksyną botulinową trwa około 15-30 minut, a sam zabieg można wielokrotnie powtarzać.

Efekty terapii z zastosowaniem botoksu

W zależności od celu zabiegu wskazanego przez pacjenta, mogą wystąpić następujące efekty:

• rozluźnienie skurczy mięśni twarzy, tożsame z usuwaniem zmarszczek;
  • wygładzenie rysów twarzy oraz jej wymodelowanie;
  • ograniczenie nadmiernej pracy gruczołów potowych, likwidujące problem zwiększonej potliwości;
  • wyregulowanie napięcia mięśni twarzy, związane z zabiegami: korekty nosa, uniesienia brwi, terapii leczenia uporczywych migren, złagodzenia bruksizmu.

Jak przygotować się do zabiegu usuwania zmarszczek?

Na około 10 dni przed zabiegiem należy zaprzestać przyjmowania leków przeciwzapalnych, suplementów witaminowych, antybiotyków i ziół typu dziurawiec, w celu uniknięcia efektów niepożądanych. O wszystkich przyjmowanych lekach należy powiadomić lekarza medycyny estetycznej podczas konsultacji lekarskiej. Na dobę przed oraz po zabiegu pacjent powinien unikać alkoholu oraz palenia papierosów.

Trochę wiedzy

Botulina używana w medycynie jest produkowana laboratoryjnie z wyizolowanych szczepów bakterii, oczyszczana i pakowana próżniowo w ściśle odmierzonych dawkach. Botulina jest bezpieczna i skutecznie stosowana w wielu dziedzinach medycyny.

Mechanizm działania toksyny polega na zahamowaniu wydzielania neurotransmitera zakończeń nerwowych, czyli acetylocholiny w obrębie połączeń nerwowo-mięśniowych, czego rezultatem jest rozkurcz i rozluźnienie mięśnia, a więc jego relaksacja.

Toksyna zaczyna działać już po 2 -3 dniach od momentu wstrzyknięcia. Natomiast pełny efekt terapeutyczny jest widoczny dopiero po 10-14 dniach. Efekt utrzymuje się średnio 3-6 miesięcy. Zależy to od indywidualnych cech organizmu.
Preparat ten przeznaczony jest dla osób, które chcą pozbyć się zmarszczek głównie w górnej części twarzy, czyli zmarszczek mimicznych. Są to zmarszczki, które występują często już u bardzo młodych osób, ponieważ związane są z żywą mimiką twarzy.

Przeciwwskazania do zabiegów z udziałem Botoksu

• zaburzenia przewodnictwa nerwowo-mięśniowego (miastenia gravis, zespół Lamberta Eatona)
  • nadwrażliwość na składniki preparatu (albuminy ludzkie)
  • stosowanie następujących leków lub okres do 1 tygodnia od ich odstawienia:
  • aminoglikozydy (streptomycyna, gentamycyna, amikacyna, kanamycyna itp.)
  • aminochinolony (chlorochina, hydroksychlorochina)
  • D-penicylamina (Cuprenil)
  • cyklosporyna
  • tubokuraryna, pankuronium, galamina