Zdjęcie zębów w Zielonej Górze – RTG i leczenie najwyższej jakości

JB Clinic Zielona Góra / Stomatologia  / Zdjęcie zębów w Zielonej Górze – RTG i leczenie najwyższej jakości
RTG zębów w radiologii cyfrowej w JB Clinic w Zielonej Górze

Zdjęcie zębów w Zielonej Górze – RTG i leczenie najwyższej jakości

Leczenie zębów to zbyt istotna sprawa, aby zajmować się nią po omacku. Dlatego coraz częściej w stomatologii stosuje się techniki radiologii cyfrowej, które są pomocne zarówno na etapie planowania zabiegów jak i w w trakcie procesu leczenia. Zdjęcia zębów RTG wykonuje się w celach diagnostycznych (przed leczeniem) i kontrolnych (w jego trakcie).

Dlaczego warto zrobić zdjęcie zębów?

Główną zaletą rentgena jest możliwość określenia wszystkich przyczyn, dla których podejmuje się leczenie zębów. Na podstawie zdjęcia można określić miejsca zarażone próchnicą i jej ogniska, stany zapalne, stan leczenia kanałowego i wcześniejszych wypełnień, wykryć torbiele, a nawet nowotwory.

Wykonywane zdjęcia są w pełni bezpieczne, dzięki innowacyjnym metodom, które pozwalają na redukcję promieniowania X nawet o 90% w porównaniu do tradycyjnych metod. Takie zdjęcie nie traci w niczym na jakości. Co więcej – można je analizować zarówno na specjalnej płycie obrazowej, jak i w formie cyfrowej. Dzięki temu możliwe jest zbliżanie i wprowadzanie zmian w obraz. Skutkuje to dokładniejszą analizą, niż w przypadku formy analogowej.

Zdjęcia przy pomocy rentgena są bardzo trwałe. Dzięki jakości płyty obrazowej zdjęcie nigdy się nie starzeje i można je analizować nawet po wielu latach. Jakość przedstawionego obrazu nie zmienia się.

Przeciwwskazania do wykonania zdjęcia:

Ze względu na wysoki poziom bezpieczeństwa i bardzo małą dawkę promieniowania X lista przeciwwskazań jest bardzo krótka. Należą do niej jedynie dwa przypadki:

– okres ciąży

– wiek poniżej 5 lat

Kiedy powinno się wykonywać zdjęcie RTG zębów?

Typuje się wiele wskazań do wykonania takiego zdjęcia. Należą do nich między innymi:

– planowany zabieg usunięcia zębów

– choroby zębów i przyzębia (np. próchnica, paradontoza)

– wypełnione kanały

– podejrzenie torbieli

– wady zgryzu

– zabiegi implantacyjne

– infekcje

Profesjonalna kadra JB Clinic zawsze dba o to, aby zdjęcie zębów wykonywać w każdym przypadku, w którym jest to konieczne. Wcześniej przeprowadzony wywiad pozwoli określić, czy warto wykonać zdjęcie rentgenowskie, a następnie podjąć leczenie i zapobiegać rozrastaniu się skutków chorób i ubytków. Profilaktyka i diagnostyka jest znacznie lepsza, niż leczenie!